måndag 23 november 2009

Varför jag inte använder mig av bestraffning

Först och främst vill jag tacka Malena för att du skickade mig detta helt fantastiska klipp.

En bild säger mer än tusen ord brukar det ju heta. En liten filmsnutt säger mer än en hel hundbok, säger jag. Med det här klippet vill jag illustrera varför jag aldrig använder mig av bestraffning, hur mild den än kan tyckas vara, varför jag till exempel inte använder mig av vattenbestraffning, som kan tyckas så milt. Det skapar osäkerhet och obehag, precis som i klippet:



Den relationen vill INTE jag ha med min hund.

Ha kul tillsammans med din hund,

Natasja

3 kommentarer:

Camilla sa...

Det där klippet var verkligen bra. Tänk vad lätt det är att förstå några minuters film, jämfört med när man försöker förklara med ord. Jag länkade till det här inlägget på min facebooksida för mitt företag så att mina fans kan läsa och lära.

Linnea sa...

Vilken superbra illustration av av bestraffningsträning! Den måste jag lägga upp på min blogg också..! :)

Stina sa...

Super bra klipp. lånar den av dig.
lägger upp den på Facebook o min blogg.
Mvh Stina med Canyo som tränade tillsammans med dig på hundcampus.