fredag 21 november 2008

Inspiration

Det går att bli inspirerad lite överallt. Häromdagen blev jag det genom Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article3324848.ab?service=print

Som handlar om en lärare i en skola i Rinkeby som har som mål att alla hans elever skall ha VG i betyg i matte. Tänk om jag hade fått gå i hans klass! Kanske hade jag haft VG då också, åtminstone kanske jag hade gillat ämnet med en så inspirerande lärare.

Att vara en så bra lärare att man blir nominerad till en svensk hjälte är få förunnat, men det borde vara alla lärares och instruktörers mål! Mitt blev det definitivt.

Igår hände en sådan kul sak, i just lärarsammanhang. Sådant som gör att jag gör det jag gör, som får mig att kämpa trots att det kan gå trögt.

Tre av mina elever, som kommit till min kurs, och som när de förstod vad det var för typ av träning (modern, positiv) hade blivit väldigt besvikna och var färdiga att vända om i grinden, tackade sin lyckliga stjärna för att de råkat hamna hos Hundens Österlen Utbildningsakademi. Att de nu var helt omvända och att de fått en mycket bättre relation till sina hundar, dessutom hade de blivit lydiga och gjort saker på bara några minuter som tidigare inte gått att lära dem.

JA! Det är då glad att jag går till jobbet trots att jag har 39,7 i feber och en efterhängsen njurbäcksinflammation. Ni som funderar på att bli instruktörer - här har ni anledningen till att göra det! Ni som redan är hundinstruktörer med modern inriktning och positiv träning - TILLSAMMANS kan vi förändra hundvärlden!

Ha kul tillsammans med din hund,

Natasja