lördag 13 juni 2009

Bilder




Vilken dramatik det är att ha valpar! Torsdagen blev inte alls som vi hade tänkt. Tina var dålig. Hade diarré och feber. Efter samtal till djursjukhuset var det bara att plocka ner valparna och henne i en banankartong och åka iväg. Vi fick snabbt komma in till veterinären (mycket trevlig sådan) och så fick Tina en injektion av antibiotika, samt en injektion av oxytosin (?) som skulle få mjölkproduktionen att komma igång. Därefter fick vi sitta och vänta på direktregleringen. Vid det här laget är äventyret upp i 16.000 kr - ni tänker väl på att ha era hundar försäkrade?

På fredagen nådde valparna för första gången upp till sin födselvikt igen, och imorse hade alla kommit upp i över 200 gram var! Härligt. De går upp i vikt! Förhoppningsvis är faran över nu.

Men jag undrar fortfarande vad det är för fel på nappflaskan... Idag hällde vi i 60 ml och när en valp hade druckit hur mycket som helst var det 70 ml kvar i flaskan... Jag menar, hallå? När jag var liten hade jag en nappflaska till min docka, när man nappade henne så försvann all mjölk ur flaskan, men när man ställde den upp igen så var den full. Det känns som om jag har fått tillbaka den flaskan.

Ha kul tillsammans med din hund,
Natasja