torsdag 18 juni 2009

Fler par öppna ögon

Idag öppnade ytterligare två små liv ögonen. Lilla mellantjejen, som numera är störst i kullen, äter så det knakar. Idag var hon först över 300 gram, närmare bestämt 318!

Det börjar nu bli dags att ge dem namn på allvar. Det bli melodifestivalstema. För er som känner mig kommer kanske inte det som det mest överraskande valet. Den här tiden på året är just den tävlingen aktuell i mitt liv.

Två namn är klara, Grifftails Unexpected Fairytale och Grifftails Unexpected La Voix. Sedan var det inte lika självklart längre, och när jag sitter med låttitlarna framför mig så inser jag att det finns ganska många bra kandidater.

En som jag gillar är Carry me in your dreams, men det är möjligt att det blir för många bokstäver för godkännande av kennelklubben, måste räkna på det. Finns det en lite mer bister valp i kullen så är ju Bistra Voda helt givet, det var ju dessutom en suverän låt. Ytterligare ett bra namn är Highest Heights, vilket låter som en vinnarhund... Believe again är ytterligare en kandidat. It's my time är ännu en vinnarvovve. Eller varför inte en liten Dum tek tek (fniss), eller en Be my Valentine.

Nu skall vi bara hitta rätt namn till rätt vovve. Den valp som verkligen har ett namn är minsta tjejen. Hon fick det när hon var en dag eller så, för hon är så otroligt söt, och namnet blev Fairytale, alias Saga.

Ha kul tillsammans med din hund,

Natasja