tisdag 9 juni 2009

Hur?

Hur får man en pytteliten valp att dricka mjölk på flaska när den i själva verket vill ha mjölk från sin mamma?

Det är min fråga så här mitt i natten.

10 ml är väldigt lite, men när man skall få i det i en liten valp så är det oändligt mycket.

Snälla, snälla Tina, sätt igång med mjölkproduktionen! För en matte är detta oroligt till tusen, särskilt som Tina blir så våldsamt orolig när jag tar en valp för att ge den flaskan. Hon ser så olycklig ut och säger "ge mig mitt barn" med sin blick. Och jag försöker övertala henne om att det jag gör är snällt.

Jo, knepet med att få valpen att ta flaskan överhuvudtaget är att man stryker valpen över nacken samtidigt som man presenterar flaskan. Jag vet inte var jag lärde mig detta, men det blev hur som helst tipset som gav utdelning, även om 10 ml fortfarande är oändligt mycket.j

Ha kul tillsammans med din hund,
Natasja