tisdag 29 januari 2008

Los Angeles dag 3



Lycka är att komma till en djuraffär och hitta annorlunda saker mot vad man hittar hemma. Sorgen är väl att man inte kan släpa med sig det hem. Jag hittade däremot några saker som var fullständigt omöjliga att inte göra omaket att ta hem. En gigantisk Buddha till ett av mina akvarium, och en shintoport till ett annat. Äntligen kan jag förena mina teologiska kunskaper med mina zoologiska intressen!

Efter besöket i djuraffären Petco kan jag konstatera att fiskarna i Sveriges djuraffärer har det bättre än de har det här. Ibland var det så miserabelt att det gjorde ont i hela mig. Jag kan ju i och för sig inte säga om det var en representativ butik, men ändå. Såg bland annat döda fiskar som fastnat i insuget till filtren i några akvarier.

Så hittade jag något så unikt som en hel tidning om mopsar. Bara mopsar! Otroligt. Den köpte jag naturligtvis. Det fanns också en hel tidning om hur man gör hundar rumsrena, ganska otroligt. Det är en serie tidningar som heter "Popular dogs series". Intressant. Det fanns en hel radda med olika ämnen. Dessvärre kostade de som en billigare bok, 9.95 dollar. Jag har dessutom svårt att få in i huvudet att dollaren är billig nu, så jag räknar alltid fortfarande den som en tia, vilket i och för sig är bra, eftersom jag blir snålare då.

De hade inga hundar eller katter, vilket jag hade förväntat mig. Förhoppningsvis är detta något som håller på att försvinna. Petco är nämligen en väldigt stor kedja med djuraffärer, de poppar upp som McDonalds ur jorden.

Det är för övrigt varmt I Los Angeles idag. Skulle tro cirka 20 grader. Soligt och härligt. Jag kan också varmt rekommendera Starbucks vanilla latte. Mmmmm.

Ha kul tillsammans med din hund,

Natasja