tisdag 19 februari 2008

Boston dag 2



Helt ohundrelaterat.

Lyckan är gjord. Jag tror att det har fötts en ny Michael Hutchence. Den nye varianten på temat heter Michael Johns, är också från Australien, men bor i USA och tävlar nu i American Idol. Jisses! Minns vad ni hörde namnet först! Jag förstår däremot inte vad han gör i den tävlingen, han borde redan kunna välja mellan skivkontrakten och turnera jorden runt. Allt detta säger jag efter en dryg minuts framträdande. Jag är såld.

Annat helt ohundrelaterat.

Obama kommer bli USAs näste president. Om jag får välja, men också den känsla jag har fått under dessa två dagar. Obama är namnet. Min man förde för övrigt detta namn på tal för flera år sedan och sade att han skulle bli president. Jag tror att han får rätt.

Hundrelaterat.

Idag har jag funderat otroligt mycket på olika uppgifter som jag skall lösa på den utbildning jag går. En av uppgifterna var att fundera över inlärning av rally lydnad. Om ni inte har fattat tycke för denna nya hundsport så har jag kurser under våren, och det är verkligen jättekul. Just nu känns det till och med som den allra roligaste hundsporten. Alla kan vara med, oavsett ålder på hund, ägare, kondition, eller vad man nu mer kan komma att tänka på.

Jag körde ett litet test rally pass i lördags när vi hade examenshelg och vi hux flux hade en grupp hundägare över. Raskt blev det lite rally och det var så otroligt roligt. Som sagt var, missa inte denna jätteroliga hundsport som kan förgylla vilket träningstillfälle som helst.

Ha kul tillsammans med din hund,
Natasja