torsdag 7 februari 2008

Tillbaka i Sverige

Tillbaka i gråmulna och kyliga Sverige, men jag försöker påminna mig själv om hur otroligt bra det är att det fortfarande inte är någon snö. Hoppas att det förblir så!

Djurs glädje när man kommer hem är det bästa som finns! Så extremt kravlöst och bara, bara ren glädje är härlig att få uppleva. Tyckte faktiskt till och med att fiskarna vara glada av att se mig (åtminstone några av dem), vilket bara det känns häftigt. Min kakadua Kråkan var också väldigt glad. Ibland när jag har varit borta från honom i några dagar är han lite sur, och kan få för sig att bitas och inte alls vilja komma och gosa. Den här gången hade jag antagligen varit borta så pass länge att den sura fasen gått över (jo, jag vet, detta är högst ovetenskapligt). En glad Kråka på axeln är också en härlig upplevelse.

Jag hade också ett första möte med en av våra tidigare utexamenarade instruktörer Malin Cerdergren, angående starten av Sirius hundkonsulter, en sammanslutning av instruktörer som jobbar med positiva metoder, och inte bestraffning. Vi filade lite på vad vi skulle ha för krav på medlemmarna och medlemsskapet och hur man skall kunna upprätthålla en garanti för kunderna kring de metoder vi jobbar med. Arbetet med detta är med andra ord i full gång nu, och snart kommer det att vara möjligt att söka medlemsskap och att få mer information om det hela. Hemsidan som är aktuell för detta är www.siriushundkonsulter.se (just nu kommer man till Hundens Österlens hemsida, men snart blir det ändring på det).

Ha kul tillsammans med din hund!

Natasja